Datalogisk og Improvin’ indgår partnerskab

PRESSEMEDDELELSE

Partnerskabet betyder, at brugerne nu automatisk kan dele data mellem de to platforme, og flere landmænd kan få adgang til IT markstyring og præcisionsværktøjer samt drage fordel af samarbejder for at øge sporbarhed og bæredygtighed i produktionen af fødevarer.

Siden 1987 har Datalogisk arbejdet på at øge værdien af landmændenes produkter. I dag bruger planteavlere i hele Nordeuropa Næsgaard markstyringsprogram fra Datalogisk til at optimere deres produktion. Programmerne understøtter den daglige beslutningstagning og gør det muligt løbende at forbedre produktionen ved at holde styr på vigtige bedrifts- og markdata.

”Sporbarhed og bæredygtighed i fødevareforsyningskæden bliver stadig vigtigere for forbrugere, fødevareproducenter og myndigheder. Dette øger værdien af bedrifternes produktionsdata. Vores partnerskab med Improvin’ har stort potentiale, især for vores kunder og brugere, der således kan måle klimapåvirkningen af deres produktion og få kompensation for deres bæredygtige indsats, men også i forhold til at skabe øget bevidsthed om de produkter, vi tilbyder hos Datalogisk”, siger Birger Hartmann, CEO for Datalogisk. 

”I dag har vi kunder i adskillige lande. Sammen med Improvin’ vil vi sætte den internationale standard for at levere det nødvendige dataflow til en mere bæredygtig fødevareproduktion”, fortsætter Hartmann.

Improvin’ bidrager til at fremskynde fødevareindustriens overgang mod en mere bæredygtig fødevareproduktion. Med Improvins AI-drevne platform kan fødevarevirksomheder måle og rapportere deres Scope 3-emissioner og verificere deres klimaaftryk. Derudover kan virksomheder aktivt reducere emissioner i deres egen værdikæde ved at motivere producenter og følge den løbende fremgang med verificerede produktionsdata.

”Vi ser dette partnerskab som en win-win og som et godt skridt mod en mere bæredygtig fødevareproduktion. Datalogisk kan få øget eksponering overfor flere potentielle brugere, og vores kunder kan gøre den daglige drift nemmere for deres producenter ved at sørge for automatisk datadeling og kvantificering af emissioner. Dette fører til mere præcise beregninger af klimaaftryk baseret på produktionsdata, og vi ser, at samarbejder har potentiale til at forbedre værdikæden og bevidstheden hele vejen fra producent til forbruger”, siger Joel Glemne, grundlægger og Chief Product Officer hos Improvin’.

Læs mere om Improvin

For mere information kontakt Birger Hartmann, tlf. 7020 3311, e-mail birger.hartmann@datalogisk.dk