Driftsinfo: Langsom eller manglede forbindelse til Næsgaard MARK(LØST)

Der kan lige nu opleveres problemer med at tilgå Næsgaard MARK. Vores udbyder af server har meldelt at der kan opleves ustabil adgang til deres hostingcenter fra nogle netværksudbydere. Der arbejdes på en løsning

Det gælder især kunder der benytter følgende internetudbyder: Nianet/Kviknet/Fibia


Nedenstående er beskeden fra vores udbyder:

Netværksproblemer fra bestemte udbydere

Vi oplever i øjeblikket problemer med upsteam ISP’er, i særdeleshed kunder med Nianet/Kviknet/Fibia som leverandør har problemer med pakketab mod vores netværk

Vi opdaterer når vi ved mere

Opdateringer

  • 17. december 2021 09:46
    Vi arbejder stadig på at få fat på de relevante leverandører for at fejlsøge yderligere. Midlertidigt har vi implementeret en prioritering af trafikken der afhjælper noget af problemet, resten er uden for vores kontrol.

    Det er vigtigt at pointere at problemet kun er gældende for 1 af vores datacentre(dk2)
  • 17. december 2021 10:28
    Vi har endelig fået fat i leverandørerne, de arbejder aktivt på problemet – En stor del kunder er berørt på tværs af flere udbydere.

    Vi arbejder videre på at implementere workarounds hvor muligt, igennem manuel flytning af trafik mellem udbydere.
  • Den hidtil største opdatering er blevet frigivet til vores kontrolpanel "Atria". Opdateringen indeholder mange forbedringer og ændringer i både infrastrukturen og brugerinterfacet. Derfor vil udseendet måske ændre sig efter opdateringen. Imens opdateringen gennemføres sammen med leverandøren vil kontrolpanelet være utilgængeligt. Såfremt en brugeroprettelse eller ændring haster, så kontakt vores ServiceDesk og vi vil finde en løsning.;