Driftsinfo: Langsom eller manglede forbindelse til Næsgaard MARK(LØST)

Der kan lige nu opleveres problemer med at tilgå Næsgaard MARK. Vores udbyder af server har meldelt at der kan opleves ustabil adgang til deres hostingcenter fra nogle netværksudbydere. Der arbejdes på en løsning

Det gælder især kunder der benytter følgende internetudbyder: Nianet/Kviknet/Fibia


Nedenstående er beskeden fra vores udbyder:

Netværksproblemer fra bestemte udbydere

Vi oplever i øjeblikket problemer med upsteam ISP’er, i særdeleshed kunder med Nianet/Kviknet/Fibia som leverandør har problemer med pakketab mod vores netværk

Vi opdaterer når vi ved mere

Opdateringer

  • 17. december 2021 09:46
    Vi arbejder stadig på at få fat på de relevante leverandører for at fejlsøge yderligere. Midlertidigt har vi implementeret en prioritering af trafikken der afhjælper noget af problemet, resten er uden for vores kontrol.

    Det er vigtigt at pointere at problemet kun er gældende for 1 af vores datacentre(dk2)
  • 17. december 2021 10:28
    Vi har endelig fået fat i leverandørerne, de arbejder aktivt på problemet – En stor del kunder er berørt på tværs af flere udbydere.

    Vi arbejder videre på at implementere workarounds hvor muligt, igennem manuel flytning af trafik mellem udbydere.
  • Vores backup leverandør skal foretage en database ændring på TSM12.zitcom.dk. Derfor vil TSM12.zitcom.dk være stoppet og ude af drift i den annonceret periode. Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen. I enkelte tilfælde, skal TSM Scheduler servicen genstartes efterfølgende. Vi beklager meget de gener som dette måtte give.;